скачать файл
ч. 1

Дошкільний навчальний заклад №4

«Музика в житті малюків»

(Консультація для батьків дітей

раннього, молодшого та середнього віку)

Підготувала

муз. керівник:

Вовчук А.В.

Чернівці-2012

У дитини одним із перших формується слуховий аналізатор, тож музика найраніше серед усіх видів мистецтв стає доступною для сприйняття дитини. Приємні, злагоджені звуки потрібні для гармонійного фізичного та інтелектуального розвитку дитини і у лоні матері, і після народження. Вони сприятливо діють на настрій дитини, викликають у неї відчуття задоволення.

Медики стверджують, що нестача у житті сучасних дітей благодатних звуків викликає хвороби. Дзюркіт струмка, шелест листя, щебетання птахів та багато інших звуків, серед яких

людина жила впродовж тисячоліть, сьогодні змінилися на гул реактивних літаків, гуркотіння автомобілів та побутової техніки. Дитина частіше чує постріли, лайливі слова, зойки жаху з телевізору, ніж спів матері. Прикро, але батьки зазвичай не надають цьому значення, вони просто не знають, що благодатні звуки природи та музики мають величезний вплив на організм на фізіологічному рівні.

Доведено, що музика може заспокоювати чи збуджувати нервову систему, прискорювати чи уповільнювати роботу серця чи артеріальний тиск, підвищувати рівень ендорфіну (речовини, яка виробляється в мозку і сприяє підвищенню життєвого тонусу людини, усуненню больового синдрому), регулювати температуру тіла, активізувати імунітет,стимулювати вироблення гормонів, що блокують стрес.

Музика має потужний психологічний вплив на людину. З огляду на це важливо звернути увагу, яку музику слухають батьки та їхні діти. Збуджуюча, гучна музика, що виражає агресивний настрій, позбавляє людину – і дорослого, і дитину – стану врівноваженості, спокою, а за певних умов, наприклад, на рок – концертах, спонукає до руйнівних дій. Особливо протипоказана така музика гіперактивним, розгальмованим дітям зі слабким контролем – вона підсилює негативні прояви у їхній поведінці.

Спокійна музика дарує відчуття радості, любові; здатна гармонізувати емоційний стан і дорослого, і маленького слухача. Таку музику можна використовувати перед сном, щоб допомогти дитині заспокоїтися і розслабитися. Коли дитина ляже

1

у ліжко, батькам рекомендую увімкнути спокійну, тиху, мелодійну, м’яку музику та попросити дитину заплющити очі, уявити себе в лісі, на березі моря, у саду, або в будь – якому іншому місці, яке викликає позитивні емоції. Потрібно звернути увагу дитини на те, як розслабляється і відпочиває кожна частина її тіла.



Слід відзначити, що інтонація мовлення людини також надзвичайно потужно впливає на свідомість: і того хто сприймає це мовлення, і того, хто, власне, говорить. Внутрішній стан, думки, ставлення до світу ми втілюємо в інтонації свого мовлення. А те, що ми говоримо, і як це вимовляємо відповідно накладає відбиток на психологічний стан слухача, впливає на наші стосунки з ним. Наприклад, грубий, різкий голос дорослого може викликати у дитини сильний переляк і стан заціпеніння. Постійно роздратований, незадоволений голос породжує у слухача відчуття, що його не люблять і не цінують, як особистість. Натомість навіть відмова, виголошена спокійним, м’яким, немов співчуваючим голосом, допомагає дитині легше примиритися з незадоволеністю її бажання.

Усі чинники, про які йшлося, певною мірою впливають на розвиток власне музичних здібностей дитини. Батькам слід знати, що музичні здібності у дитини можуть виявлятися дуже рано, проте, якщо ви не помічаєте особливих їхніх проявів – однозначні висновки про їх відсутність теж не варто робити. Лише систематична турбота батьків про прилучення дитини до музики зможуть закласти в ній «ядро» музичності. Для цього батькам рекомендую приділяти музичному розвитку дитини хоча б 3-5 хвилин на день, і результат на забариться.

Нагадаю про те, що найважливіше завдання для дорослих – навчити дитину уважно слухати музику. Окрім того потрібно дбати про розвиток у дитини співочих навичок, уміння ритмічно рухатись під музику.

Більшість батьків не мають музичної освіти, та це не обов’яз- ково. Достатньо вміти чисто співати, правильно інтонувати мелодії, виразно виконувати танцювальні рухи. Вдома можна повторювати репертуар, з яким дитину ознайомлюють у дитячо



2

му садку. Крім того, на домашніх музичних заняттях є можливість ознайомлювати з новими музичними творами, які знають батьки. Але потрібно зважити на те, що ці твори мають бути зрозумілими дітям.



Дитина дуже емоційно реагує на голос і рухи своїх батьків, із задоволенням наслідує їх. Збагатити уяву про звукову палітру допоможуть різноманітні музичні інструменти (наприклад бубон, музичний трикутник, барабан). З часом рекомендую батькам укомплектувати свій домашній оркестр із простих музичних інструментів; влаштувати імпровізаційний виступ такого оркестру перед гостями та родичами, або навіть залучити їх до спільного музикування. Так творчість принесе неабияке задоволення насамперед дитині.

Усі батьки хочуть бачити у своїй дитині хоча б маленький паросток майбутньої талановитої особистості. Крім того, усі хочуть, щоб дитина була доброю, чуйною, такою, що розуміє і цінує красу навколишнього світу. Ці чудові людські риси можна виховати за допомогою мистецтва. Тож раджу батькам не втрачати свого дорогоцінного часу і почати сіяти зернини творчості у своїх дітях уже з раннього віку. З музикою робити це - суцільне задоволення!
ч. 1
скачать файл

Смотрите также: