скачать файл
ч. 1

СЕМІНАР ВЧИТЕЛІВ 2-Х КЛАСІВ

ІНТЕРАКТИВНИЙ УРОК ЧИТАННЯ /2 КЛАС/


c:\temp\finereader11\media\image1.jpeg



Дзіодзін Світлана

Володимирівна

м.Ладижин

середня загальноосвітня

школа№2 І-ІІІ ступенів

Вчитель початкових класів вищої категорії


«Людина красна

не словами, а ділами»


Матеріал
до уроку:

Тип уроку:

Мета:

Обладнання:


В.Сухомлинський „Сьома дочка“
вивчення нового матеріалу
виробляти навички свідомого виразного читання; формувати вміння характеризувати дійових осіб, їх вчинки; вчити працювати в групах; розвивати спостережливість, пам’ять, мовлення, вміння слухати вчителя, точно висловлювати свою думку; виховувати любов до матері, бажання приносити їй радість, берегти її спокій.

картки для розширення кута зору, зошити з друкованою основою, картки-завдання для роботи в групах; портрет В.О.Сухомлинського, схема-опора для інсценізації казки; круг з буквами різного кольору та розміру, записи на дошці.

Хід уроку
І. Організаційний момент

Вірш - привітання з імітацією рухів.
Я всміхаюсь сонечку

  • Здрастуй, золоте!

Я всміхаюсь квіточці

  • Хай вона росте!

Я всміхаюсь дощику - Лийся, мов з відра!

Друзям посміхаюся,

Зичу їм добра!
II. Актуалізація опорних знань

1. Мозковий штурм

  • По якому полю рухається комбайн? (пшеничному)

  • На якому полі грають футболісти? (на футбольному)


  • Як називається поле, по якому рухаються наші очі коли ми читаємо? (поле зору)

  • Яким буває поле зору? (вузьким і широким)

  • Щоб очі не втомлювались, на що треба орієнтуватись? (на центр сторінки)

  1. Розширення кута зору за допомогою круга з буквами, таблиць.

  2. Вправа “Чарівні квадрати"

  • Прочитайте слова, що можна утворити з цих букв:

СОМ КІТ

А А У У

ДОК МАК
III. Робота над новим матеріалом

  1. Повідомлення теми уроку і очікування

  • Роз’єднайте слова і прочитайте прислів’я:


Людина красна не словами, а ділами.

  • Як ви розумієте це прислів’я?

  • Сьогодні на уроці ми познайомимось з оповіданням В.Сухомлинського „Сьома дочка“

  • Чи відоме вам прізвище автора? Які його твори ви читали? Чого вчать нас оповідання та казки Василя Сухомлинського?

  • Чого ви чекаєте від сьогоднішнього уроку? Чого буде вчити наш урок? (діти по черзі читають запис на дошці:)


Цей урок буде мене вчити:

  • Думати, бачити серцем.

  • Виразно читати.

  • Прогнозувати розвиток подій у творі, її Працювати у групі.

  • Виявляти своє ставлення до думок інших людей.




  1. Читання оповідання учнями мовчки.

  • Читайте уважно, щоб могли відповісти на питання, чому саме так Василь Сухомлинський назвав своє оповідання.




  1. Відповіді дітей на поставлене запитання.




  1. Перевірка первинного сприймання. Тест + фізкультхвилинка “Що з двох правильне?44 (за допомогою рухів учні відповідають «так» чи «ні»)

  1. У матері було...

а) Сім доньок;

б) Сім доньок і син;

  1. Мама повернулася додому...

а) Через місяць;

б) Через день;

  1. Коли мати ввійшла до хати, доньки почали говорити...

а) Про те, яка вона гарна;

б) Як вони скучили за матір’ю;

4) Сьома дочка нічого не сказала, а...

а) Дала мамі їсти;

б) Зняла мамі взуття і принесла їй води;

5. Вибіркове читання

  • Хто з доньок по-справжньому любив матусю?

  • Чому ви так думаєте?

  • Прочитайте слова автора, що стосуються сьомої доньки.

IV Центральна частина уроку – інтерактивна вправа

  1. Читання правил роботи в групах (запис на додатковій дошці) .

  2. Інструктування.

  • Діти, а зараз ми об’єднаємось в групи по 5 учнів для того, щоб написати, щоб ви зробили на місці цих доньок.

  • Я роздам вам листки, на яких ваші писарі-каліграфи будуть записувати ваші пропозиції, доповідачі потім їх нам зачитають. А секунданти будуть стежити за часом.

  • На це завдання вам дається 5 хвилин.

  1. Об’єднання в групи (1-2хв.)

  2. Виконання дітьми завдання, під час якого вчитель виступає, як помічник.

  3. Презентація учнями результатів своєї роботи (6хв.)

  • Слово вчителя про дитячі пропозиції.

  1. Слухання оповідання Оксани Сенатович «Крила» (додаток 1)

а) Робота з назвою - прогнозування;

б) Читання оповідання вчителем.

  • Послухайте і дізнайтесь, що це за крила.

в) - Про які крила йшла мова в оповіданні?

г) Зупинка - чому сорочка з відірваними рукавами не завжди означає, що в дитині виросли такі крила? Що тоді це може означати?

д) Хто хоче бути схожим на Дмитрика?

  • Діти, але якщо трапиться так, що ви ненавмисно чимось засмутили чи образили маму, то треба зробити так, як розповів Анатолій Костецький у вірші “Все не так“ (додаток 2)

V. Підбиття підсумків, рефлексія

  1. Що ми сьогодні робили на уроці?

  2. Чого навчив нас сьогоднішній урок? (незакінчені речення) :

а) Сьогоднішній урок навчив мене...

б) На цьому уроці для мене найбільш важливим було...

  1. Оцінювання роботи учнів.

  2. - Пригадайте прислів’я, яке ми читали на початку уроку

- Хто з героїв прочитаних творів робить так, як радить народ?

  1. Читання в особах „Сьомої дочки“ за малюнковою схемою - опорою (ейдетика)




  • Інсценізація

6. Домашнє завдання - виразне читання в особах, відповіді на запитання після тексту, виконати завдання на сторінці ... в зошитах з друкованою основою.

А ще написати на окремому аркуші паперу „Обіцянку самому собі“ - як ви хочете і будете ставитись до своїх рідних.

Додаток 1

Крила

Блискавиці освітлювали дорогу громам, щоб ті бачили, в яке дерево цілитися. На високій сосні сидів Вітер. Гріб ударив у сосну, розколов її, поранив Вітра. Як почав поранений Вітер завивати з болю, то Дмитрик не витримав. Вистрибнув босоніж на ґанок, з ґанку - на подвір’я і привів пораненого Вітра до хати.

-Дякую тобі, хлопчику, - ледве шелестів Вітер, - перев’яжи мені рану.

Дмитрик одшмагав білий рукав своєї сорочки, одну рану Вітрові перев’язав. Відірвав другий - і другу рану перев’язав.

-Уже легше мені, - мовив Вітер, піднявся з лави й зник за дверима.

А на другий день у Дмитрика виросли крила. Ніхто їх не бачив. Сам Дмитрик теж не знав, що в нього є крила, бо навіть коли лягав спати, вони йому зовсім не заважали.

...Одного разу захворіла мати. Дмитрик побіг до лікаря, потім - в аптеку, відтак наносив дров до хати, води - і все це робив так швидко, що мама сказала:

-Ти, Дмитрику, як на крилах літаєш. Перепочинь трохи, бо з ніг упадеш.

Та Дмитрик зовсім не втомився. Він міг зробити ще тисячу робіт, щоб тільки видужала мати. Адже хвороба її не кидала,

Подвір’ям крутився березень. То підморгне сонцеві, то знову нахмуриться.

  • Синку, - шепотіла мама, - а весна цього року забарилась. Як прийде вона, принесеш мені пролісків.

Дмитрик не міг дочекатися весни. І раптом пригадав, що за Кам’яною горою на узліссі вже мусять бути проліски, бо весна приходить туди найшвидше. І побіг по найперші квіти. Не побіг - полетів.

У хаті в маминих руках проліски заспівали тоненькими голосочками. І мама засміялася. Хвороба мусила покинути хату, бо хвороби радісних людей не тримаються. Весна під вікнами теж замугикала пісеньку. Земля її підхопила й собі: -А вже весна, а вже красна!

... Дмитрикові крила голубіють, тому їх ніхто не бачить. Але якщо чиясь мати, коли пратиме білизну, побачить у сина сорочку з відірваними рукавами, то це не завжди означає, що в її дитини вже виросли крила.

Крила ростуть не просто. Не раз треба й останню сорочку віддати, щоб крилатим стати, як Дмитрик.

Оксана Сенатович

Додаток 2

Все на так

Сьогодні все навкруг - не так...

Чомусь задача - непроста,

Чомусь цукерка - несолодка,

Проміння сонячне - холодне,

І навіть запахуща диня

Чомусь не пахне зовсім нині...



У чому ж річ?

Скажу вам прямо:

Образилась на мене мама...

Піду,


Анатолій Костецький


Пробачення попрошу –

Хай знову стане все хорошим!
ч. 1
скачать файл

Смотрите также: